Ebben a cikkben nem kevesebbre vállalkoztam, mint hogy összegyűjtsem számodra azokat az általam legjobbnak vélt online marketing eszközöket és szoftvereket, amelyeket Neked is használnod kell annak érdekében, hogy kimaxold weboldalat forgalmát, és minél több ügyfelet, potenciális érdeklődőt szerezz vállalkozásod számára!
A cikkben felsorolt eszközöket – ahogyan arról olvashatsz is a rólam menüpontban – én is napi rendszerességgel használom, így bátran állíthatom, hogy minden bizonnyal nagy segítséget jelentenek majd számodra is, ha beépíted őket értékesítési és online marketing folyamataidba. Ebben az írásban nem célom valamennyi online marketing eszköz részletes elemzése, pusztán annak bemutatása, hogy nekem milyen könnyítést jelentenek ezek használatai mindennapi munkám során.
Jelenleg 26 különböző módszer vagy szoftver előnyeiről olvashatsz, de a lista természetesen a jövőben is folyamatosan bővül majd, követve a legújabb trendeket. Nem is szaporítom tovább a szót, nézzük meg, mely online marketing eszközök segítségével pörgetheted fel Te is weboldalad, és ez által vállalkozásod forgalmát! 🙂
ActiveCampaign
Számomra ez az egyik legsokoldalúbb, legtöbb funkciót biztosító email marketing szoftver. Havi vagy éves előfizetéssel, többféle csomagajánlatuk érhető el, de persze egyéni vagy kisvállalkozóként már az alap előfizetéssel is élvezheted a szoftver előnyeit. Az ActiveCampaign segítségével többféle hírlevél listát hozhatsz létre, melyek feliratkoztató űrlapjait könnyedén beépítheted WordPress honlapodba is. Ez által, újonnan szerzett érdeklődőid azonnal rákerülnek hírlevél listádra, és akár rögtön egy névre szóló üdvözlő üzenetet is küldhetsz számukra!
A szoftver másik nagy előnye, hogy teljesen automatizált folyamatokat (automatizmusokat) is létrehozhatsz vele, azaz például szabályozhatod, hogy új feliratkozóid milyen gyakran, és milyen üzenetet kapjanak Tőled – így akár egy komplett értékesítési folyamatot (sales funnel) is felépíthetsz az ActiveCampaign segítségével, melyet a jövőben minden új feliratkozód automatikusan meg fog kapni egy általad létrehozott e-mail sorozatban.
Az én személyes kedvencem a lead scoring-módszer, melynek lényege, hogy elkötelezettebb feliratkozóidnak speciális ajánlatot kommunikálhatsz honlapodon, ez által sokkal személyre szabottabb üzenetekkel tudod őket rávenni arra, hogy végül ne a konkurencia, hanem a Te terméked vagy szolgáltatásod megvásárlása mellett döntsenek.
Hogy a gyakorlatban is értsd, miről van szó: beállíthatod például, hogy a szoftver minden esetben mondjuk 10 pontot rendeljen hozzá ahhoz a korábbi feliratkozódhoz, aki az oldaladra lép. Ezt követően, ha valakinek összegyűlik 50 pontja (tehát már öt alkalommal járt az oldalon) kiküldhetsz neki egy üzenetet, melyben utalsz arra, hogy digitális viselkedése alapján látod, hogy aktívan érdeklődik termékeid, szolgáltatásaid iránt, ezért egy speciális kuponkódot, egyéb kedvezményt felajánlva adhatod meg neki a végső lökést a vásárláshoz.
Ezeken felül, a „Plus” csomagban összekötheted ActiveCampaign fiókodat a Facebook hirdetési platformmal, így újonnan szerzett feliratkozóid automatikusan átkerülnek a Facebookon korábban már létrehozott egyéni közönséged listájába is, hogy később bármikor tudj hirdetni rájuk.
Asana
Az Asana egy rendkívül felhasználóbarát CRM rendszer, melynek segítségével projekteket hozhatsz létre, melyekhez több kolléga is hozzárendelhető, ez által pontosan nyomon követve, melyik részfeladat kihez tartozik.
Például, amennyiben új partnerrel szerződsz, a számlázással, valamint a kivitelezéssel kapcsolatos konkrét lépések más-más munkatárshoz rendelhetők, illetve az egyes részfeladatokhoz konkrét dátumokat és ismétlődéseket is tudsz csatolni. Így például, amikor egy fontos kivitelezési határidőt szeretnél rögzíteni, csak beírod a konkrét feladatot, megadod a dátumot, és hozzárendeled a felelős kollégát, aki a munka elvégzését követően egyszerűen ki tudja pipálni a feladat elvégzését. Amennyiben ez a munkafolyamat ismétlődő jellegű (azaz minden nap, héten, hónapban, stb. elvégzendő), azt is beállíthatod, hogy kollégád periodikus jelleggel kapjon egy erről szóló értesítést.
Divi és Elementor
A Divi az Elegant Themes kiemelt WordPress-alapú sablonja, amellyel ez az oldal, valamint a referenciák oldalon feltüntetett honlapok is készültek. Legnagyobb versenytársa az Elementor, mely tulajdonképpen nem sablon, hanem egy oldalépítő plugin, de ennek ellenére ezzel is gyönyörű, modern, letisztult weboldalak készíthetők.
A Divi egyeduralma megkérdőjelezhetetlen volt egészen 2020 áprilisáig, amikor is – legalábbis a felhasználói keresések alapján – az Elementor átvette a vezetést, amit azóta is stabilan tart a Google Trends adatai tükrében.
Ha WordPress-alapú weboldalban gondolkodsz, azt ajánlom, hogy mindenképpen e fenti két sablon valamelyikét válaszd, így a végeredményben egészen biztosan nem fogsz csalódni! Céges wordpress weboldal készítés aloldalamon részletesen is bemutatom, hogyan lesz ilyen prémium sablonnal Neked is több ügyfelet hozó, professzionális honlapod! 🙂
Úgy gondolom, hogy ez az online marketing eszköz kevésbé szorul bemutatásra, hiszen ha nem is hirdetőként, de szinte mindannyian aktívan használjuk a legnépszerűbb közösségi média felületet.
Facebook kampánykezelés aloldalamon bővebben ismertetem a platform hirdetési lehetőségeit, és a közösségi média marketing alapjait, de hogy ne maradj értékes tartalom nélkül, röviden itt is összefoglalom ennek az elképesztő online marketing eszköznek az előnyeit:
– A Facebook tökéletesen alkalmas arra, hogy hatékonyan szólítsd meg remarketing közönségedet, tehát azon felhasználóidat, akik jártak már korábban az oldaladon, mégsem vásárolták meg az általad kínált terméket vagy szolgáltatást. Az utánkövetés segítségével elérheted, hogy ez az elveszettnek hitt látogatói forgalom újra felkeresse honlapodat, és adott esetben vásárlást vagy ajánlatkérést (konverziót) hajtson végre a weboldalon.
– A Facebook algoritmusa segítségével megtalálhatod a vásárlóidhoz legjobban hasonlító, hideg ( = Téged még nem ismerő) közönséget is, akik egy jó kampánybeállítás esetén ugyancsak potenciális vásárlóid lehetnek, ha releváns üzenettel szólítod meg őket.
– Célozhatsz már meglévő hírlevél listádra is, mégpedig olyan formában, hogy kontaktjaidat feltöltöd a Facebook rendszerébe! Ha ugyanazzal a címmel regisztráltak a közösségi média felületen, mint amivel hozzád is feliratkoztak, nyert ügyed van, és őket immáron a Facebookon is könnyedén el fogod tudni érni személyre szabott ajánlataiddal!
Egy szó, mint száz: Bízom benne, hogy a fentiek alapján Te is látod, hogy a közösségi média marketing alappilléreként nem mellőzheted a Facebook rendszerét, hiszen tulajdonképpen mindegy is, hogy milyen iparágban tevékenykedsz, a platformon biztosan megtalálod a célcsoportodat!
Google Ads
A Facebook mellett ez a másik kiemelt hirdetési platform, amelyet nem ajánlott mellőzni akkor, ha valódi online jelenlétet, és sikeres vállalkozást szeretnél magadnak felépíteni. Google Ads kampánykezelés oldalamon részletesen is megismerheted az eszközben rejlő lehetőségeket.
A hirdetési platform talán legnagyobb előnye a Facebookkal szemben az, hogy ezen a felületen – az ugyancsak elérhető banneres hirdetési formátum mellett – pontosan akkor érheted el célközönségedet, amikor éppen a Te termékedet, szolgáltatásaidat keresik! Sőt, a hirdetések létrehozásakor olyan haladó technikákat is alkalmazhatsz, mint például a dinamikus kulcsszóillesztés, melynek során potenciális ügyfeled pontosan azt a kifejezést fogja viszontlátni hirdetésedben, amire előzetesen ő is keresett. Erre láthatsz egy példát az alábbi képen:
Miért is fontos ez? Azért, mert amikor keresünk valamit az interneten, a találati listán pontosan ugyanazt a kifejezést szeretnénk viszont látni, amit begépeltünk a Google keresőbe is. Ezt hívjuk csőlátó keresésnek.
A fenti hirdetésben a környezetbarát reklámajándékokat kínáló Greengiving webáruház hirdetése látható, melynek kapcsán, kulcsszókutatás során összegyűjtöttem, milyen egyéb kifejezésekre is keresnek a felhasználók, amikor „reklámajándék” lehetőségek iránt kutatnak. Így, a hirdetés első sorában könnyedén beállítottam, hogy bármilyen, általam előzetesen megadott szinonimát is írjon be a keresést végző személy, ugyanazt lássa majd viszont a hirdetésben is.
Csak hogy még érthetőbb legyen: egy következő keresést futtatva immáron „céges repi ajándékok” helyett a „reklámajándék” kifejezésre, ugyanaz a hirdetés jelent meg, de most már az új, módosított kulcsszóval a hirdetés elején:
Ez egy kiváló módszer abban az esetben is, ha például kisebb webáruházunk olyan termékeket kínál, amelyeket gyakran keresi célcsoportunk, ezért egy keresőhirdetésbe tömörítve az összes termékkulcsszót, dinamikusan mindig más és más hirdetést kapunk attól függően, hogy a felhasználó mire keresett. Természetesen, ez esetben beállítható az is, hogy keresési kulcsszótól függően mindig más és más url-re (céloldalra) vigyük a felhasználót, konkrétan arra, amelyik terméket ő előzetesen kereste.
Ezek az egyszerű, ám a legtöbb hirdető által egyáltalán nem használt technikák is erős befolyással lehetnek a tekintetben, hogy a felhasználó végül a mi hirdetésünkre kattintson a keresési folyamat során.
Google Analytics
A Google Analytics a keresőóriás egy kiváló, mindenre kiterjedő webanalitikai eszköze, melynek böngészésével pontos információkat kaphatsz weboldalad teljesítményéről és látogatói forgalmad demográfiai összetételéről. Ezzel az ingyenes eszközzel megtudhatod például, hogy melyek a legsikeresebb aloldalaid, milyen látogatói forrásból tudsz minőségibb közönséget szerezni, illetve milyen arányban teljesülnek a weboldaladon mért célok (konverziók).
Számomra az egyik legizgalmasabb funkció mégis az, amikor egyenesen élőben tudod nyomon követni weboldalad aktuális forgalmát. Például, fizetett hirdetésed indítását követően azonnal láthatod a hirdetésből a weboldaladra kattintók viselkedését, melyből némi következtetést is le tudsz vonni kampányaid eredményességével kapcsolatban.
Google Data Studio
Ehhez az eszközhöz többféle adatforrás is kapcsolható, amelyek aztán később összesítve, egy digitális jelentésben tekinthetők meg – így az online marketing tevékenység eredményessége egyazon helyen vizsgálható. Ez az eszköz a Google legújabb technológiája, melynek segítségével rengeteg időt és tanulást tudunk megspórolni. Sok vállalkozónak ugyanis egyszerűen nincs ideje, kedve, vagy éppen affinitása a Google Analytics napi szintű használatára. Ha valaki például arra kíváncsi, hogy egy bizonyos kampányból (például Facebook vagy Google hirdetésből) érkező látogatókra milyen oldalon töltött idő a jellemző, bizony ezt az eredményt csak többlépéses beállítás során tudja a rendszerből lekérni. Ezzel szemben, ha a legfontosabb mutatókat egy digitális jelentésben összesítjük, még csak be sem kell lépni az Analytics fiókba, hanem a vizsgált időintervallum beállításával, két gombnyomást követően mindig, azonnal látni fogjuk a kért adatokat.
Céges wordpress weboldalkészítés esetén én az ügyfeleimnek minden esetben díjmentesen készítek ilyen jelentést, mely az általuk preferált legfontosabb mutatókat tartalmazza. Igény esetén nem csak a Google, hanem számos egyéb forrásból származó statisztika is megjeleníthető a felületen, így például a Facebook hirdetések mutatói is hozzácsatolhatók digitális jelentésedhez.
Google Drive
A Google Drive, mint felhő alapú tárhely kiváló eszköz arra, hogy hivatalos irataidat, szerződéseidet és egyéb céges dokumentumaidat is azon keresztül tárold, illetve adott esetben megoszd munkatársaiddal, partnereiddel vagy éppen beszállítóiddal. A Driveon belül lehetőséged van többek között a Google Docs és Google Sheets használatára is, amelyek működése nagyjából a mindenki által ismert Word és Excelnek felelnek meg azzal a különbséggel, hogy egy dokumentumon akár többen és egyszerre is dolgozhattok a felhőben.
Ez az eszköz akkor is nagyon hasznos lehet számodra, ha nagyobb méretű fájlt szeretnél valakinek küldeni, hiszen ami nem csatolható egy normál gmail üzenetbe, azt Google Drive-on keresztül el tudod juttatni a másik fél számára.
A Google Drive és annak valamennyi funkciója teljesen ingyenesen használható, azonban lehetőséged van G Suite csomag igénylésére is, mindössze kevesebb, mint 5 EUR / hónap havidíjért, mely nagyobb tárhelyet és több funkcionális előnyt is biztosít számodra.
Google Search Console
Ha fontosnak tartod, hogy weboldalad hogyan szerepel a Google keresőjében, akkor ezt az eszközt semmiképpen sem szabad figyelmen kívül hagynod!
A Google Analytics „testvéreként” ez az eszköz megmutatja számodra, milyen kulcsszavakra, és hányadik helyen rangsorol weboldalad, illetve hogy pontosan milyen kifejezésekre kerestek azok a felhasználók, akik aztán a böngészést követően a Te weboldaladra kattintottak át. Más szóval, ez az eszköz a „honlapod kapujáig” kíséri potenciális ügyfeleidet, míg a Google Analytics már azt vizsgálja, hogy látogatóid hogyan viselkedtek az oldaladon. Természetesen, mint minden Google termék, ez a két platform is összekapcsolható, így akár csak az Analyticsben, vagy ami még profibb megoldás: Google Data Studio segítségével is átfogó képet kaphatsz honlapod teljes keresőoptimalizáltságáról.
Google Tag Manager
Ez az eszköz önmagában – látszólag! – semmilyen pluszt nem ad hozzá online marketing tevékenységedhez, pusztán abban segít, hogy a honlapodba építhető követőkódokat egy helyen tudd kezelni.
A Google Tag Manager telepítése során mindössze két rövid scriptet kell elhelyezned weboldalad forráskódjában, majd később, bármilyen új script hozzáadásához már nem kell a honlapodat „piszkálnod”, hanem elegendő, ha ezeket a kódokat a Tag Manager, mint közvetítő felületén telepíted az oldalba. Például, ha van Tag Manager az oldaladon, amihez szeretnél Google Analytics és/vagy Facebook követést is hozzáadni, azt is a Tag Manager felületén tudod megtenni.
Ez több előnnyel is jár számodra: a kevesebb, közvetlenül weboldaladba telepített script nem lassítja honlapodat, illetve egy esetlegesen új online marketing követőkód telepítésénél nem kell minden alkalommal webmestered segítségét kérned az implementációhoz. Az eszköz felhasználóbarát szerkezete bárki számára lehetővé teszi a követőkódok egyszerű telepítését, habár a szakszerű használathoz azért szükséged lesz némi jártasságra.
Fontosnak tartom megemlíteni, hogy bármilyen új scriptet, kódrészletet is telepítesz az oldalba, később bármikor vissza tudod azt vonni, és egy előző verzióhoz visszatérni. Éppen ezért nem kell félned attól, hogy valamilyen hibás implementációnak köszönhetően „végzetes” hibát ejtesz, befolyásolva honlapod későbbi működését.
A fentieken túl azért tartom a Google Tag Managert egyik kedvenc eszközömnek, mert segítségével, akár programozói tudás nélkül is egyszerűen telepítheted olyan események mérését, amelyekre a standard Google Analytics önmagában nem képes. Például, ha azt szeretnéd tudni, hány felhasználó görgetett le értékesítési oldalad x %-áig, vagy hányan kattintottak a honlapon feltüntetett e-mail címedre és/vagy telefonszámodra, akkor ezeket nagyon könnyen megteheted egy olyan eseményméréssel, amely elküldi ezen információkat a Google Analytics felé.
De miért is jó mindez? – merülhet fel jogosan a kérdésed.
Amennyiben fizetett hirdetéseket alkalmazol termékeid, szolgáltatásaid népszerűsítésére, elengedhetetlen, hogy konverziós célokat is mérjél weboldaladon. Konverzió lehet például egy vásárlás, ajánlatkérés, hírlevél feliratkozás, vagy akár a fent is említett telefonos vagy e-mailes kapcsolatfelvétel. A vásárlás példánál maradva konverziós cél, ha a bankkártyás fizetést követően a https://domai.hu/sikeres-vasarlas oldalra jut az illető, ez által róla már biztosan tudjuk, hogy konvertált az oldalunkon.
Kezdetben viszont, amikor hirdetsz a Google felületén, ilyen konverziók hiányában a legjobb stratégia, ha a Google-re bízod az optimalizálást, és a „kattintások maximalizálása” ajánlattételt választva arra kéred a keresőóriást, hogy adott költségkeretből a lehető legtöbb kattintót hozza számodra. Ez kezdetben jó megoldásnak is tűnik, viszont ez esetben a hirdetési rendszert „nem érdekli”, hogy az átkattintók vásárolnak/feliratkoznak/ajánlatot kérnek-e (azaz teljesítik-e a konverziós célt), pusztán a kattintások számában méri a hirdetés sikerességét.
Ilyenkor (és főleg, ha kevés célteljesülés van az oldaladon) lehet szerepe az ún. mikrokonverzióknak, amikor egyet hátrébb lépünk az értékesítési folyamatban, és nem a vásárlást, hanem a vásárlási útvonalhoz kapcsolódó, másik fontos „mérföldkövet” állítunk a konverziómérés középpontjába, és erre optimalizáljuk kampányainkat.
Magyarul, ha a sales oldaladon kevés a vásárlás, akkor Google Tag Managerrel beállíthatsz olyan eseményt, ami akkor mér egy konverziós célt, ha a látogató legalább 80%-ig legörgetett az oldaladon, azaz látta az ajánlatod majdnem teljes egészét. Ha a legutóbbi 30 napban legalább 30 ilyen konverziót be tud mérni a Google rendszere, akkor érdemes az ajánlattételi stratégiát konverzió-fókuszúra cserélni, melynek értelmében nem a lehető legtöbb kattintáson lesz a hangsúly, hanem arra „kéred” a Google-t, hogy olyan felhasználókat tereljen a honlapodra, akik elkötelezettebbek lesznek terméked vagy szolgáltatásod iránt, és alaposan áttekintik ajánlatodat.
Ez azért jó, mert konverzió-fókuszú ajánlattételi stratégiánál folyamatosan „táplálni” kell a rendszert, ami ha nem kap az elmúlt 30 napból legalább 30 konverziót, kevésbé fogja tudni hirdetéseid megjelenését hatékonyan optimalizálni. Tehát, ha nincs is havi 30 vásárlód, sokkal könnyebb 30 olyan felhasználót azonosíttatnod, akik ugyan nem jutottak el a vásárlást követő köszönő oldalra, de komolyan érdeklődnek ajánlatod iránt. Innentől pedig már csak egy lépés a konverziós cél teljesülése. 🙂
Hotjar
A Hotjar egy kiváló, hőtérképes szoftver, amelyet honlapodba való telepítést követően arra tudsz használni, hogy azonosítsd weboldalad erős és gyenge pontjait.
Az összesített statisztikát nézve látni fogod, hogy weboldalad melyik részén időztek sokat a felhasználók (ezt a szoftver piros színnel jelöli), illetve mire nem fordítottak egyáltalán figyelmet (ezt pedig kékkel fogod látni).
Mindez rendkívül hasznos, hiszen előfordulhat, hogy egy számodra kiemelten fontos tartalom egyáltalán nincsen a látogatók fókuszában, de honlapod olyan területeit is azonosíthatod, ahol látogatóid gyakran időznek, holott az semmilyen hasznos információt nem kínál számukra.
Ezen felül, konkrét felhasználói útvonalakat is böngészhetsz, hiszen a szoftver – előre megadott paraméterek alapján – rögzíti a látogatók böngészési folyamatát. Beállíthatod például, hogy csak azokról készüljön felvétel, akik legalább 30 másodpercet töltöttek az oldaladon, vagy csak bizonyos oldalaidat tekintették meg. Ezek a nézetek rendkívül hasznosak lehetnek számodra akkor is, ha honlapod reszponzivitását (mobilbarát megjelenését) szeretnéd tökéletesíteni, hiszen a felvételeken Te is pontosan azt fogod látni, amit látogatód is tapasztalt honlapod felkeresését követően.
A Hotjar szoftvere korlátozásokkal ugyan, de ingyenesen használható, ezért mindenképpen ajánlatos kipróbálnod, ha új honlapod van, esetleg egy meglévőnek a tartalmi vagy mobilos optimalizáltságán fejlesztenél.
HTML/CSS
A HTML és CSS, mint programnyelvek ugyan kakukktojásnak számítanak ebben a listában, mégis, rendkívül fontos ismeretekről van szó, ha sikeres szeretnél lenni az online marketing világában.
Amit röviden tudnod kell, az az, hogy a HTML felel az oldalad felépítéséért, míg a CSS annak kinézetéért. A WordPress rendszer, és a hozzá készített sablonok nagy előnye, hogy ezen ismereteket kiváltva, használatukkal Te is egy modern, reszponzív honlapot készíthetsz magadnak anélkül, hogy akár csak egy sor HTML vagy CSS kódot is le kelljen írnod.
Igen ám, de ha valóban profi WordPress honlapkészítő szeretnél lenni, sajnos ezek az ismeretek elengedhetetlenek lesznek számodra is, hiszen tapasztalni fogod, hogy még a legprofibb sablonok sem tudják valószínűleg megvalósítani elképzeléseid 100%-át! Lehet, hogy bizonyos, a sablonod által automatikusan létrehozott elemeket inkább eltűntetnél, esetleg egy képet közelebb vinnél a hozzá tartozó szöveghez: mindkét esetben egyéni HTML/CSS hozzáadását kell alkalmaznod honlapodon.
Ha jól ismered az általad kezelt sablont, és otthonosan mozogsz a fenti két nyelv világában, akkor egészen biztosan kiváló weboldalt fogsz tudni készíteni. Sőt, ha igazán profivá szeretnél válni, legalább alapszinten ismerned kell a Javascript / JQuery nyelveket is, amelyekkel a felhasználói viselkedéstől függő, dinamikusan változó tartalmakat jeleníthetsz meg weboldaladon. Ilyenek például a mindenki által ismert felugró ablakok (popupok), vagy az űrlapok kezelése során megjelenő hibaüzenetek, amennyiben például tévesen adta meg adószám-formátumát a kitöltő.
Az Instagram, mint a Facebook „kistestvére” a harmadik olyan hirdetési platform, ahol megkérdőjelezhetetlen a jelenléted akkor, ha fiatalabb célközönséggel rendelkezel, illetve hatékonyan tudod prezentálni szolgáltatásodat egy-egy kép, vagy rövidebb videó segítségével.
Jó hír, hogy mivel az Instagram a Facebookhoz tartozó rendszer, így a két hirdetési platformon egyszerre tudsz hirdetni a Business Manager felület segítségével. További információkért tekintsd meg Facebook kampánykezelés aloldalamat, melyen leírt előnyök így természetesen adaptálhatóak az Instagram felületére is.
MailChimp
Új honlapok, kezdő online marketingesek kiváló eszköze lehet a MailChimp email marketing szoftver. Ugyan az idő lassan már eljár felette – hiszen számos, sokkal profibb email marketing megoldás is létezik ennél, mint például a korábban bemutatott ActiveCampaign -, mégis, sokan ajánlják a MailChimp használatát kezdők számára.
A rendszer nagy előnye, hogy 2.000 feliratkozóig, illetve havi maximálisan 10.000 kiküldött e-mailig teljesen ingyenesen használhatod, és mire eljutsz a 2.000 aktív kontaktig, már lesz elegendő büdzséd arra, hogy például az alternatívaként kínált ActiveCampaignre válthass. Mindegyik email marketing rendszerre ugyanis jellemző, hogy a már benne lévő kontaktokat szabadon exportálhatod és importálhatod akár másik, versenytárs szoftver felületére is.
Ugyanakkor, ha elkötelezett vagy a sikereidért, és tudod, hogy az online marketing fontos alappillére lesz a levelezés, ajánlom, hogy már a kezdetekben is profi rendszert használj! Ilyen formában ugyanis sokkal hamarabb megszerzed a hatékony email marketinghez szükséges rutint, valamint megspórolod az átállással járó idegeskedést is. Gondolj csak bele, ha már 2.000 feliratkozóval rendelkezel, és csak akkor kezdesz ismerkedni az új felülettel, értékes napokat, heteket is veszíthetsz azzal, hogy nem mered az új platformról kiküldeni üzeneteidet, attól tartva, hogy valamilyen fontos beállítást figyelmen kívül hagytál. Sokkal jobb tehát, ha már a kezdetben, akár 0 vagy 1 feliratkozónál is profi rendszert használsz, és kitanulod annak szakszerű használatát, amíg még van rá időd és kapacitásod, hogy később ne gátolja semmi a fejlődésed útját!
ManyChat
Amennyiben chatbotot szeretnél indítani, az ingyenesen is tökéletesen használható ManyChat rendszerét ajánlom számodra. Használhatod csak a Facebookon, vagy akár saját weboldaladon is, lényegesen megkönnyítve ez által saját, vagy ügyfélszolgálatod munkáját. Hasznos lehet egy chatbot számodra is, amennyiben azt tapasztalod, hogy sokszor kapsz hasonló kérdéseket vagy megkereséseket ügyfeleidtől, amelyekre egyébként is sablon válaszokat küldesz számukra.
Ilyen esetben egyrészt ajánlott, hogy a kérdéses termékkel, szolgáltatással kapcsolatban legyen egy Gyakran Ismételt Kérdések blokkod, amit megtámogathatsz saját chatbottal is.
Ezzel a szoftverrel lehetőséged van például arra, hogy az oldaladra lépéskor megkérdezd látogatódtól, melyik terméket vagy szolgáltatásod iránt érdeklődik, és kattintása alapján navigálhatod őt tovább a vásárlási/ajánlatkérési cél felé. A chatbotok esetében mindig egy robot beszélget az ügyfeleddel, mégpedig az általad előre betáplált kérdések és válaszok segítségével.
Természetesen lehetőséged van arra is, hogy ún. fél-automatizált chatbotot készíts, melynek egy része választ ad célcsoportod gyakori kérdéseire, de beállíthatod, hogy az egyéb üzenetekről személyes értesítést is kapjál, és saját magad válaszold meg őket.
Például, ha szálláshelyed van, és az ügyfél által küldött üzenet tartalmazza a „foglalni”, „foglalás” szavakat, akkor a kérdéstől függetlenül beállíthatod, hogy erre válaszként a chatbot küldje el a következő üzenetet: „Foglalni szeretne? Kérjük, látogasson el honlapunkra, ahol foglalását azonnal megteheti erre kialakított rendszerünkben!” – és ehhez hozzácsatolod foglalómotorod url-jét.
Ezt követően, mondjuk fél perccel később rákérdezel, hogy „Sikerült válaszolnunk a kérdésére?”, majd opcióként megadod, hogy „Igen, köszönöm.”, vagy „Nem, kérném a segítségüket!”, melyek közül valamelyikre kattinthat a felhasználó. Előbbi esetén a rendszer megköszöni a megkeresést, és lezárja a beszélgetést, utóbbi esetben pedig figyelmeztetést küld a chatbot tulajdonosának a kapcsolatfelvétel jelzése céljából. Ilyen hatékonyan tudsz minél automatizáltabb folyamatokat kialakítani a saját vállalkozásod esetében is! 🙂
Persze ennek ellenére is előfordulhat, hogy csak kisebb, induló vállalkozással rendelkezel, vagy hogy Te kifejezetten szeretsz ügyfeleiddel beszélni – ami nyilván rendkívül hasznos tud lenni –, mely esetekben a chatbot rendszerét nem Neked találták ki. De ne aggódj, ennek használata nem kulcsfontosságú az online marketing sikerességéhez, pusztán egy olyan eszköz, amely jelentős időt, energiát tud számodra spórolni – feltéve, ha szükséged van rá.
OptiMonk
A hazai fejlesztésű OptiMonk intelligens felugróablak-rendszer az, amit felhasználóként talán Te sem kedvelsz (a korábbi rossz tapasztalataid miatt), de vállalkozásod sikeres online markeringje iránti elkötelezettségedből adódóan imádni fogod! 🙂
Sokan ugyanis „tévesen” utálják ezt a rendkívül hatékony eszközt, mégpedig azért, mert olyan honlapokon találkoznak hasonló rendszerrel, ahol a weboldal tulajdonosai azt egészen egyszerűen rosszul használják. Rendkívül idegesítő tud lenni ugyanis az, ha bárhol is jársz a weboldalon, folyton-folyvást ugyanaz az üzenet talál meg, akár látogatásonként 5-6 alkalommal is.
Ezzel szemben az OptiMonknál rengeteg opció és beállítás közül választhatsz, hogy kampányod a lehető leghatékonyabban érje el a célját, és a megfelelő embert a megfelelő időben, a megfelelő üzenettel szólítsd meg.
Beállíthatod például, hogy üzeneted kilépési szándékra, inaktivitásra, vagy csak bizonyos oldalak megtekintését követően jelenjen meg, de akár kampányokat is össze tudsz kapcsolni, és második üzenetedet csak annak mutathatod meg, aki az elsőre is pozitívan, vagy éppen negatívan reagált.
Csak hogy értsd a személyre szabás lehetőségét: amennyiben webshopod van, beállíthatod például, hogy aki egy bizonyos termékkategóriából legalább 5 terméket megnézett, neki speciális ajánlatot kommunikálj, hogy rábírd őt a vásárlásra. Szolgáltatás esetében pedig csak annak mutatod meg extra ajánlatodat, aki az oldalad minimum 90%-áig legörgetett.
Az intelligens popup rendszer tehát rendkívül hasznos, és konverziónövelést ösztönző megoldás, feltéve, ha okosan tudjuk használni!
Photoshop
A Photoshop az Adobe termékcsalád legnépszerűbb képszerkesztő, fotómanipuláló eszköze. Vállalkozóként, vagy amennyiben honlapot készítesz, elengedhetetlen a használata.
Én úgy gondolom, hogy a szoftver alapjait egészen könnyen el lehet sajátítani, és néhány egyszerű, ám mégis hatékony és látványos megoldással Te magad is könnyedén el fogod tudni készíteni a hirdetéseidhez tartozó képeket (kreatívokat). Ez szintén nagy előnyödre válik majd, hiszen például egy nagyobb kampány időszakban nem kell állandóan grafikushoz fordulnod ilyen típusú segítségért.
Nem alapvető, de szintén egy hasznos eszközöd lehet a Magyarországon is, főként nők körében egyre népszerűbb közösségi média platform – így például, amennyiben elsősorban hölgyek alkotják a célcsoportodat, Neked is jelen kell lenned a Pinteresten.
Mivel ez a felület viszonylag még újdonságnak számít, egészen könnyen és gyorsan elérheted rajta célcsoportodat, és terelheted át őket honlapodra, ajánlataid megtekintésére.
A felület lényegesen eltérő az Instagramhoz képest, ám annyi közös mégiscsak van bennük, hogy itt is jó képekkel tudsz csak sikereket elérni.
SEO szoftverek: Power Suite és Screaming Frog
Elérkeztünk egyik személyes kedvenc eszközömhöz, a SEO Power Suite-hez, mely összesen 4 szoftvert (Link Assistant, Rank Tracker, SpyGlass, Website Auditor), és egy teljes keresőoptimalizálás-arzenált foglal magában.
A programcsomag segítségével pontosan mérheted például, hogy milyen kulcsszavakra rangsorol weboldalad – vagy akár a konkurenciád (!) – illetve képet kaphatsz arról is, hogy a versenytársaidhoz képest mennyire jól optimalizált saját weboldalad az általad megcélzott kulcsszóra. A kapott eredményt százalékban fogod látni, és ha nem vagy elégedett, részletes statisztikát kapsz arról, hogy min kell változtatnod a jobb helyezés eléréséhez.
A tartalmi optimalizáltság mellett a sikeres keresőoptimalizálás másik alappillére a linképítés – amihez természetesen ugyancsak részletes segítséget kapsz a szoftvertől. Vizsgálhatod például, hogy versenytársaid közül kinek és honnan vannak backlinkjei, illetve milyen minőségű oldalakról származnak ezek az ajánlások.
Azt gondolom, hogy a sikeres keresőoptimalizáláshoz elengedhetetlen ennek az eszköznek a használata, hiszen olyan mély információkat tudhatsz meg versenytársaidról, amelyeket manuális módszerekkel csak több napi munkával tudnál megszerezni.
Természetesen ezen kívül is számos SEO szoftver létezik a piacon, viszont minden bizonnyal ez a legköltséghatékonyabb megoldás egy kezdő vállalkozó számára, hiszen a különböző alternatív megoldásokra való előfizetés akár havi 100 dolláros összegre is rúghat.
A Search Console és a Power Suite mellett egy harmadik, általam nagyon kedvelt SEO eszköz a Screaming Frog, mely 500 feltérképezendő URL-ig teljesen ingyenesen használható elsősorban arra, hogy oldalad belső-keresőoptimalizáltságát vizsgáld. A feltérképezést követően ugyanis rögtön láthatod, mely URL-eid futnak esetleg 404-es hibára, hol vannak túl nagy méretű képeid, vagy hiányoznak fontos címsoraid, amelyek ugyancsak befolyásolhatják honlapod keresőben való megítélését.
Shoprenter
Amennyiben bérelhető webáruházrendszer létrehozásában gondolkodnál, mindenképpen a Shoprentert ajánlom Neked. Könnyen használható kezelőfelület, segítőkész ügyfélszolgálat, valamint ingyenes offline képzések segítenek abban, hogy professzionálisan tudd kezelni a rendszert.
WooCommerce
Ha viszont úgy döntenél, hogy saját webáruházat szeretnél, amiért csak egyszer kell fizetned, az egyik legnépszerűbb WordPress bővítményt, a WooCommerce-t ajánlom figyelmedbe. Én nagyon szeretem ezt a plugint, mert a segítségével szintén stabil, reszponzív, és látványos webáruházakat lehet készíteni, melyek közül néhány, általam készített oldalt Te is megtekinthetsz a referenciák menüpontban.
A WooCommerce egyetlen hátránya számomra az, hogy a határtalan lehetőségek miatt rengeteg kiegészítő pluginnel, bővítménnyel rendelkezik, így ha komplexebb webáruházban gondolkodsz, akár ilyen extra ingyenes, vagy fizetős bővítményekre is szükséged lehet. Nem is feltétlenül az árral van a probléma, sokkal inkább azzal, hogy a sok plugin lassíthatja az oldaladat, illetve, mivel általában ezekhez a bővítményekhez különböző fejlesztők tartoznak, 1-1 frissítés alkalmával könnyen összeakadhat két kiegészítő, ami hibás működést eredményezhet az oldalban.
A magam részéről viszont már kitapasztaltam, milyen funkciókat érdemes egyszerre használni, így ha engem bíznál meg WooCommerce-alapú webshopod elkészítésével, biztos lehetsz benne, hogy stabil, reszponzív és keresőbarát megjelenésű oldal tulajdonosa leszel. 🙂 A részletekért keresd céges wordpress weboldal készítés aloldalamat!
WordPress, avagy az online marketing eszközök “atyja”
Végül, de nem utolsó sorban az elmaradhatatlan WordPress rendszerét ajánlom számodra, melyhez a cikkben eddig felsorolt eszközök jelentős része könnyedén integrálható. Azt, hogy miért érdemes Neked is ilyen honlapban gondolkodnod, részletesen kifejtettem korábbi, Céges weboldal készítés árak és trendek: milyen típusú honlapot érdemes indítani 2020-ban? blogcikkemben melyet jó szívvel ajánlok figyelmedbe.
Úgy gondolom, hogy ez az a honlap rendszer, amellyel Te is a legnagyobb sikereket érheted el, és ezzel, valamint egy jó sablon segítségével olyan kereső- és mobilbarát weboldalt fogsz tudni készíteni, amelyet ügyfeleid és a Google egyaránt szeretni fognak!
Online marketing eszközök: végszó
Bízom benne, hogy ezzel a blogcikkel adtam számodra is néhány hasznos ötletet, és már pontos elképzelésed van azzal kapcsolatban, hogyan és milyen eszközökkel bővítsd online marketing eszközeidet annak érdekében, hogy minél sikeresebb legyen vállalkozásod. 🙂
Felmerülő kérdésed esetén, illetve ha szeretnéd, hogy segítségedre legyek valamely fenti rendszer, szoftver, vagy eszköz implementálásában, keress bizalommal a kapcsolat menüpontban található elérhetőségeim bármelyikén!