fbpx

A Google Ads a Facebook mellett egy másik kiváló online hirdetési platform, amellyel hatékonyan érhetjük el célcsoportunkat. Kevesen tudják azonban, hogy kezdő hirdetőként a Google ad némi támogatást számunkra, amellyel mérsékelhetjük kezdeti hirdetési költségeinket.

Ezt a támogatást egy kupon formájában kaphatjuk meg, 15.000 Forint értékben, amennyiben kezdő hirdetőként, új hirdetési fiókkal indulunk el. Tapasztalataim alapján ez a promóciós lehetőség a nem is olyan távoli múltban minden egyes, újonnan induló hirdetési fiók számára elérhető volt, azonban – a Google ügyfélszolgálata szerint – ez ma már nincs így, hanem egy bonyolult algoritmus dönt arról, kinek válhat elérhetővé a Google Ads promóciós kód.

Ez valóban így lehet, hiszen tapasztalt hirdetőként mostanában én is egyre gyakrabban azt tapasztaltam, hogy egy-egy új ügyfélfiók regisztrálását követően sajnos a Google Ads kupon nem mindig érkezett meg. A jó hír ugyanakkor az, hogy egy alternatív módszerrel mégiscsak meg tudjuk szerezni a korábban említett, 15.000 Forint értékű jóváírást!

Ha Te is szeretnéd igénybe venni a kedvezményt, látogass el erre az oldalra, ahol hasonló üzenetet fogsz látni:

Google Ads kupon igénylése

Itt add meg az e-mail címedet, és – ahogyan feliratkozást követően a rendszer is írja – egy percen belül máris a postafiókodon belül fog landolni a 15.000 Forint értékű Google Ads kupon. 

Google Ads kupon regisztráció

Az e-mail megérkezését követően egy hasonló üzenetet fogsz látni:

Google Ads promóciós kód

Két fontos kiegészítés ezzel kapcsolatban, amelyekre minden bizonnyal Te is keresed a választ, ha már a cikk eddigi részéig eljutottál. 🙂

Ez a kupon egy IP címről mindössze egyszer kérhető, tehát ha a promóció elköltésre került, nem tudsz új kódot igényelni. Pontosabban akármennyi e-mail címre, akármennyi gépről fel tudsz ezt követően is iratkozni, azonban ilyenkor ugyanezt a kuponkódot fogja kiküldeni a rendszer, amit ha érvényesíteni próbálsz a Google-ben, hibát fogsz tapasztalni, mondván a kód korábban már felhasználásra került. A Google tulajdonképpen ezzel védi rendszerét az ingyenes használattól.

Másrészt, ahogyan azt a fenti képen is látod, a 15.000 Forint eléréséhez rendelkezned kell korábbi 5.000 Forintnyi költéssel abban a fiókban, ahol fel akarod használni a kódot.

Nézzük is meg, hogyan kell ezt a kupont regisztrálnod!
Először is lépj be itt a Google Ads felületére, majd keresd az Eszközök és beállítások – Promóciók lehetőséget:

Promóciók kezelése a Google Ads fiókban

Az új ablakban, a nagy kék plusz gombra kattintva add hozzá a 3×5 karakter promóciós kódot a rendszerhez. Ezt követően ehhez hasonló ablakot fogsz látni:

Új promóció regisztrálása a Google Adsben

Az állapotnál „Beváltott, jelenleg megszerzés alatt” üzenet lesz látható, ha korábban még nem költöttél ebben a fiókban, vagy kevesebbet költöttél, mint 5.000 Forint. A beváltás dátuma az a nap, amikor rögzíted a kuponkódot a rendszerben. Nálam ez 2020. július 24 volt. Ezt követően, a rendszer közel 2 hónap „türelmi időt” ad számunkra ahhoz, hogy megfelelve a promóció feltételeinek, teljesítsük a minimális, 5.000 Forintos költést. Ebben a fiókban tehát ennek a kritériumnak szeptember 22-ig kell eleget tennünk.

A promóció elindulásával ezt fogod látni a módosult felületen:

Promóció futtatása a Google Adsben

Itt már a rendszer jelzi az aktív állapotot, és az utolsó oszlopban azt is nyomon követheted, hogy a promóció hány százaléka került elköltésre a fiókban.

Ilyen egyszerű a Google Ads kupon beváltása a hirdetési platformon! Véleményem szerint ez rendkívül jó lehetőség arra, hogy mérsékeld kezdeti hirdetési költségeidet, hiszen ez az összeg egy kevésbé aktív, de ügyfeleit jól célzó hirdetőnek akár néhány hetes hirdetési büdzsét is jelenthet, amit a Google jóvoltából meg tud spórolni. Sajnos azonban, a legtöbb hirdetőnek ez az összeg pusztán tanulópénz marad, amit a kampányok hozzá nem értő beállításából adódóan akár pár óra (!!) alatt feleslegesen is el tudnak égetni. Ezzel szemben, ha jól gazdálkodsz, és okosan célzol, mint azt fentebb is írtam, akár 1-2 hétig is elég lehet ez az összeg számodra, melyet így nem fogsz feleslegesen elszórni, hanem jó eséllyel új ügyfeleket tudsz már ennyi pénzből is szerezni vállalkozásod számára.

Tapasztalt hirdetőként én pontosan tudom, hogyan állítsam be a Google kampányokat úgy, hogy ügyfeleim minél többet profitáljanak már ebből az ingyenes időszakból is! Ha Neked is ilyen segítségre lenne szükséged, keresd Google Ads kampánykezelés oldalamat, ahol részletesen is bemutatom a rendszer előnyeit. Az oldal alján lévő űrlap kitöltésével ajánlatot is kérhetsz tőlem, amelyre a lehető legrövidebb idő alatt válaszolni fogok. Dolgozzunk együtt Google kampányaid sikerességén! 🙂