SEO AUDIT

Tedd hatékonyabbá weboldaladat, és szerezz több ügyfelet! Személyre szabott tanácsaimmal abban segítek, hogy minél jobban szerepeljen honlapod a Google keresőjében!

Mire jó a SEO audit?

A SEO audit (vagy SEO elemzés) a keresőoptimalizálás egyik fontos munkafolyamata, melynek során az a cél, hogy feltárjam weboldalad azon tipikus hibáit, amelyek meggátolják, hogy az jól szerepeljen a Google és más keresőkben.

Vállalkozóként bizonyára Te is szembesültél már azzal a problémával, hogy oldalad technikailag nem úgy funkcionál, ahogyan azt elvárnád, illetve hogy egy vagy több, általad fontosnak tartott kulcsszóra nagyon gyengén, a találati lista sokadik oldalán szerepelsz…

SEO audit szolgáltatás

Miért fontos a találati listán minél jobb pozícióban szerepelni?

Lehetséges, hogy Te is hallottad már a következő, marketinges körökben gyakran emlegetett viccet:

“Ha el akarsz rejteni valamit, tedd a Google 2. oldalára… Ott biztosan nem fogja keresni senki.” 🙂

Ha belegondolsz, van benne igazság. De ezt ne csak én állítsam, hanem nézzünk kicsit a számok mögé…

R

A Google-ben keresők 90%-a csak az első oldal találatait nézi meg.

Ez azt jelenti, hogy amennyiben a megcélozni kívánt kulcsszavadra nem vagy legalább a 10. helyen, mindössze néhány százalék esélyed lesz arra, hogy potenciális ügyfeleid rád találjanak!

Mindezek alapján talán számodra is egyértelmű, hogy mennyire fontos versenyelőny, ha a természetes találatok között előkelő helyen szerepelsz. Ez ugyanis az egyetlen olyan forrás, ahol fizetett hirdetések helyett ingyenes forgalmat tudsz terelni saját honlapodra!

R

A kattintások kétharmadát ezen belül is az első három találat viszi el.

A legtöbb felhasználó még csak a Google első oldalát sem böngészi végig, hanem az első 2-3 lehetőség valamelyikére kattint, függetlenül attól, hogy fizetett hirdetésről vagy természetes találatról van szó.

Ezért, ha tudatos vállalkozó vagy, akkor amellett, hogy a Google-ben hirdetsz saját márkanevedre és fő kulcsszavaidra, mindent meg kell tenned azért is, hogy minél előrébb szerepeljen honlapod a természetes találatok között is. Én ebben leszek a segítségedre!

Fontos tisztázni ugyanakkor, hogy a SEO elemzés nem való mindenkinek!

Ez a szolgáltatás csak akkor lesz 100%-ban hasznos számodra, ha van időd és kapacitásod Neked is mindent megtenned honlapod sikeréért!

Míg egy honlapkészítés, vagy egy kampánykezelési szolgáltatás kivitelezése szinte kizárólag az én hatásköröm, addig az általam végzett SEO elemzés során feltárt hibák javítása bizony a Te feladatod lesz!

Természetesen ezt a feladatot kiszervezheted nekem, vagy számos esetben akár webmestered számára is, azonban a tapasztalatok szerint akkor tudod a legjobb eredményeket elérni, ha aktívan foglalkozol honlapod optimalizálásával! Elvégre célpiacodat Te ismered a legjobban, én csak az iránymutatásd adom meg számodra, hogy merre kell elindulnod…

Az alábbiakban igyekeztem összeszedni a legfontosabb olyan információkat, amelyek segíthetnek számodra eldönteni, érdemes-e együttműködnöd velem, vagy esetleg más, alternatív megoldást lenne célszerű választanod:

SEO tanácsadás

Hasznos lesz számodra az elemzés, amennyiben…

R

... úgy érzed, szívvel-lélekkel dolgozol a honlapodon, mégsem jönnek a látogatók és az eredmények,

R

... tanácstalan vagy, hogy jó kulcsszavakat céloztál-e meg, és hogy egyáltalán merre induljál el,

R

... képben vagy azzal, hogy a keresőoptimalizálás a leghatékonyabb megoldás az ingyenes ügyfélszerzésre,

R

... lesz kapacitásod arra, hogy az általam javasolt megoldásokat honlapodon meg is valósítsd,

R

... valamint tudomásul veszed, hogy a keresőoptimalizálás eredmények nem egyik napról a másikra jönnek, hanem sokszor csak hónapok hozzák meg a kívánt eredményt számodra!

Ugyanakkor nem Neked való ez a szolgáltatás, amennyiben…

Q

... honlapod elavult, korszerűtlen, és nem is vagy hajlandó lecserélni azt,

Q

... nincs saját domain neved, e helyett valamilyen ingyenes tárhelyszolgáltatón vagy csak elérhető,

Q

... azt várod tőlem, hogy bemutassam a Google első helyének eléréséhez szükséges "Szent Grált",

Q

... már most tudod, hogy nem lesz kapacitásod az általam adott listán lévő feladatok elvégzésére,

Q

... illetve csak a marketinget okolod akkor, ha nem jönnek az eredményeid, figyelmen kívül hagyva más szempontokat (például ha úgy gondolod, a Te terméked mindenkinek jó, és nem érted, miért nem vásárolnak...).

Milyen részekből áll egy SEO elemzés?

0. lépés:

Projektindító konzultáció

 

A vizsgálat előtt, tulajdonképpen annak 0. lépésében egy rövid telefonos vagy online konzultáció keretében szeretném megismerni vállalkozásodat, célcsoportodat, illetve az értékesítési folyamataidat annak érdekében, hogy a későbbi vizsgálatok során minél hasznosabb információkat tudjak nyújtani számodra, ami által weboldalad is fejlődni tud majd, több vevőt és érdeklődőt szerezve vállalkozásodnak!

Szintén ebben a részben beszélünk igényeidről, melynek során kifejted, mi a konkrét célod, ami miatt kérted SEO elemzési, tanácsadási szolgáltatásomat, tehát egyeztetjük, hogy konkrétan milyen segítséget vársz tőlem. Az oldal alján található ajánlatkérő formot kitöltve én már a konzultációnkra is felkészülök cégedből, tehát a beszélgetés során már csak a kivitelezés részleteit lesz szükséges pontosítanunk!

 

1. lépés:

Honlap tartalmi elemzése

(tartalmi ELEMZÉS, on-site / on-page SEO)

 

A vizsgálat első pontjaként honlapod tartalmi részének optimalizáltsága kerül terítékre. Ennek a résznek a lényege, hogy képet kapjak arról, hogyan szerepel weboldalad az általad megcélozni kívánt kulcsszavakra, és egyáltalán helyes-e az a kulcsszóstratégia, amit válaszottál. Természetesen, ha még nincs ötleted, milyen kulcsszavakat lenne érdemes célozni a Te esetedben, ebben is a segítségedre leszek.

 

Kulcsszókutatás

A honlap tartalmi elemzésén belüli első konkrét lépés minden esetben egy kulcsszókutatással kezdődik. A művelet során célom, hogy felkutassam azokat a keresési kifejezéseket, amelyek a lehető legjobb eredményt hozhatják számodra. Ha pedig már rendelkezel kiforrott kulcsszó-stratégiával, akkor azt vizsgálom meg, léteznek-e olyan kulcsszó-változatok, amelyekkel még sikeresebb tudnál lenni a Google keresőjében.

 

Általános SEO elemek vizsgálata

A következő részben általános, ám rendkívül fontos keresőoptimalizálási elemek vizsgálata következik, melyeket professzionális SEO szoftverek segítségével vizsgálok meg, nevezetesen:

 

– Ki vannak-e töltve mindenhol a meta title és description adatok? Tudjuk-e azokat optimalizálni? Van-e bárhol duplikáció? 

Talán hallottál már ezek fontosságáról, mely elemek rendkívül nagy befolyásoló erővel bírnak atekintetben, hogy a látogató vajon a Te oldaladra, vagy a konkurencia weboldalára kattint majd. Fontos, hogy ezek a meta elemek minden egyes aloldaladon önálló kulcsszót célozzanak, és változatosak legyenek. Ha ugyanis a Google 2 azonos meta adatot talál, nehezebben fogja tudni eldönteni, melyik aloldaladat hozza fel ugyanabban a témában, ha célcsoportod rád keres. Mondanom sem kell, mekkora hátrányt jelentene, ha értékesítési oldalad helyett egy sima általános szerződési feltételek oldalra jutna a látogató…

 

– A weboldal egyes URL-jei jól struktúráltak, és beszédesek-e? Szerepelnek benne az adott oldal kulcsszavai? Van-e http/https keveredés az oldalon?

A laikus felhasználók ugyanis – főképp valamilyen tartalomkezelő, mint például a WordPress használata során – gyakran elkövetik azt a hibát, hogy “beszédes” URL-ek helyett alapértelmezetten hagyva a rendszer által nyújtott lehetőséget, értelmezhetetlen linkeket generálnak le, amit sem a Google, sem pedig a felhasználók nem fognak értékelni. Mit gondolsz, melyik link kapna nagyobb átkattintást: a “domainem.hu/oldalam-cime” vagy a “domainem.hu/?p=69”? A választ nyilván nem kell leírnom… 🙂 A SEO elemzés során hasznos tanácsokat adok arra vonatkozóan, hogyan kerüld el ezeket a hibákat, és mit tudsz tenni akkor, ha a Google már a “hibás” formában tárolta le korábbi oldalaidat.

 

– Megfelelően vannak-e beállítva a H1-H6 címsorok? Megtalálható-e bennük legalább 1-2x a célozni kívánt kulcsszó? 

Ez jelzi ugyanis a Google számára, hogy miről is szól az oldalad. Tapasztalataim szerint már csak és kizárólag a címsorok helyes beállítása is sokat segíthet abban, hogy honlapod pozíciója jelentős mértékben javuljon a Google keresőjében.

 

– A honlapon lévő képek megfelelően optimalizáltak-e? Ki vannak-e töltve a képek “alt” tagjei, és szerepel-e bennük a célozni kívánt kulcsszó? 

A legtöbb honlapkészítő elfelejti ezt a részt, vagy ami még rosszabb: nem tulajdonít fontosságot neki, holott a képek optimalizálása kulcsfontosságú, amennyiben jól akarsz szerepelni a keresőben! Ha ez elmarad, a Google kevésbé fogja érteni, hogy miről szól az oldalad! Plusz egy érv a a képek optimalizálásához: az adatok megfelelő kitöltése hozzájárulhat ahhoz, hogy értékes látogatókat kapjál a Google képkeresőből is!

 

– Vannak-e duplikált oldalaid? Be vannak-e állítva a canonical tagek az oldalon? 

Tulajdonképpen mindkét eset duplikációt jelent, ami gyengítheti oldalad keresőben való jó pozícióját. Ezek a problémák elsősorban a rendszeresen blogoló oldalak, illetve webshopok esetében szoktak előforulni. Ha most még kínainak tűnik a “canonical tag” kifejezés, akkor ne aggódj: az audit során jelzem Neked, ha tapasztalok ilyen jellegű problémát, sőt, megoldást is nyújtok számodra azok kezelésére. 🙂

 

– Mely oldalaidat indexelte a Google? 

Kiemelten fontos, hogy csak és kizárólag minőségi tartalmat engedj a Google számára indexeltetni! Általános szabály, hogy egy oldal akkor minőségi, ha legalább 300-400 szót tartalmaz, ez által pedig értéket jelent a felhasználó számára. Tipikusan NEM ilyen oldalak például a kapcsolatfelvételi aloldalak, a címke- és kategória oldalak, illetve az egyes köszönő oldalak, amelyekre 1-1 konverziós célt követően juthatnak el a látogatók (például aki feliratkozik a hírlevélre, az a “domainem.hu/koszonjuk-a-feliratkozast” aloldalra jut, ami SEMMI ÉRTÉKET nem ad sem a Google, sem pedig a felhasználók számára)! De miért fontos ezeket kezelni? Azért, mert a gyenge minőségű tartalom a teljes weboldalad eredményességét is lerontja! A vizsgálat során megkeresem az összes feleslegesen indexelt oldaladat, és megmutatom, hogyan tudod azokat kivenni a Google keresőből!

 

– Ideális-e az oldaladon a kulcsszó sűrűség? 

A keresőoptimalizálás megjelenésének hajnalán kiváló technika volt az, hogy az általunk célozni kívánt kulcsszót például fehér alapon fehér betűkkel akkár több százszor is kiírtuk egy oldalra, és ez rengeteg potenciális ügyfelet hozott a vállalkozás számára. Ma már ez nem így van, sőt, a Google akár büntetheti is a kulcsszó halmozást! E helyett sokkal fontosabb, hogy a Google egészében értse meg azt, hogy konkrétan miről is szól a weboldalad, és hogy a szöveged egésze fedje le a témát. Ennek vizsgálata a TF-IDF elemzés, ami nem a kulcsszavak mennyiségén, hanem a hozzá kapcsolódó tárgyszavak súlyozásán alapul, bemutatva a Google-nek, miről is szól az adott tartalom. Ha ezt most még nem érted, ne aggódj, ugyanis a SEO elemzés során részletesen megvizsgálom ezeket az értékeket, és pontosan tudni fogod, miről kell írnod egy adott oldalon azért, hogy minél relevánsabb legyél fő témádra, mindezt anélkül, hogy kulcsszavaidat halmoznád!

 

2. lépés:

Technikai VIZSGÁLAT

– Indexelhető/feltérképezhető az oldal? 

Nem egyszer tapasztaltam már olyat, hogy egy oldal elkészült, de nem jöttek a látogatók annak ellenére sem, hogy az megfelelt minden formai és technikai követelménynek. Amikor egy honlap még félkész állapotban van, akkor a tartalomkezelőben könnyen blokkolhatjuk a Google robotjait, megtiltva nekik oldalunk feltérképezését és indexelését a találati listán. Ezzel nincs is semmi gond, a probléma csak akkor kezdődik, ha ezt az átadást követően így is hagyjuk, és a tulajdonos is csak néhány hónap, rosszabb esetben egy év után jön rá a hibára, és foghatja a fejét, hogy eddig kizárólag fizetett hirdetésből szerzett látogatókat az oldalára…

Az indexelhetőség témakörén belül részletesen megvizsgálom, vannak-e olyan fontos oldalaid, amelyek tiltva vannak a keresőrobotok számára, vagy éppen ellenkezőleg: olyan oldalak, amik szerepelnek a Google keresőben, de csak lehúzzák az oldalad össz-minősítését (ahogyan erről írtam már egy korábbi pontban is).

 

– Van-e az oldalhoz Search Console összekötés? 

A Google Search Console megléte egy honlapban a keresőoptimalizálás alapját jelenti! Enélkül biztosan nem lehet sikeres a honlapod a jövőben! Ezzel a fantasztikus ingyenes eszközzel ugyanis képet kapsz arról, mely oldalad hogyan teljesít a keresőben, és egyúttal milyen kulcsszavakra kapod honlapod látogatóit.

Amennyiben még nincsen Google Search Console fiókod, azt beregisztrálom honlapodra, illetve mivel az adatok általában visszamenőleg, a regisztrációt követően is láthatók, azok alapján stratégiát fogalmazok meg számodra annak érdekében, hogy minél jobban ki tudd aknázni organikus forgalmadat, és ez által minél több látogatót szerezz weboldaladra!

 

– Optimalizálható-e honlapod sebessége? 

Ma, amikor az egyes felhasználókat rendkívül nagy reklámzaj éri, és hozzászoktunk ahhoz, hogy kattintást követően azonnal olvashatjuk egy weboldal tartalmát, nem teheted meg Te sem, hogy nem foglalkozol oldalad sebességével! Egy átlagos felhasználó maximum 2-3 másodpercet vár, és ha ez idő alatt nem töltődik be a tartalmad, kilép az oldalról.

A legtöbb problémát általában a képek mérete, és optimalizálásának hiánya okozza, de előfordulhat, hogy szerver (PHP) vagy kliens oldali (JavaScript) hibák akadályozzák a felhasználói élményt. Ilyen hiba esetén mindenképpen szükséged lesz webmestered segítségére is!

 

– Reszponzív (mobilbarát)-e az oldalad? 

Ha esetleg böngésztél már korábban Google Analytics statisztikát, minden bizonnyal azt láttad, hogy a felhasználók nagyobb része mobilról böngészi a weboldalakat, így a mobilra való optimalizálás ma már elengedhetetlen! Sőt, a Google már bevezette a “mobile-first” indexelés elvét, ami azt jelenti, hogy egy weboldalnál először annak mobilos változatát vizsgálja, és ha azt felhasználóbarátként értékeli, az asztali verzió is kizárólag ebben az esetben szerepelhet jól a keresőben!

 

– Vannak-e 404-es (“törött”) oldalaid? Azokat indexeli-e a Google? 

A 404-es oldalak megléte szintén problémás, és gyengítik a teljes oldalad minőségét. Szoftveres elemzéssel megtalálom az összes ilyen lehetséges oldalad, és megmutatom, hogyan tudod ezeket megszüntetni, avagy átirányítani őket más, releváns oldaladra 301-es redirect segítségével. Amennyiben WordPress tartalomkezelőt hasznász, ezt szinte gyerekjáték lesz végrehajtanod, ellenkező esetben itt is szükséged lehet webmestered segítségére.

 

3. lépés:

Linképítési lehetőségek, backlinkek, linkprofil elemzése

(off-page / off-site seo)

– Mutatnak-e releváns backlinkek az oldaladra? 

Nem elég, ha van egy gyors, jól optimalizált oldalad, amit hibátlannak gondolsz: a Google számára az is fontos, hogy vajon más is így vélekedik-e az oldaladról? Ugyanis ha egy másik (releváns, témába illő!) oldal a Te oldaladat linkeli meg saját oldalán, az kellően javíthatja pozíciódat a találati listán! A SEO elemzés során részletesen megvizsgálom backlinkjeidet, és hasznos tippeket adok számodra ahhoz, hogy linkprofilod minél változatosabb legyen!

SEO elemzés árak

A SEO elemzés során részletesen kielemzem honlapodat a fentiekben tárgyalt szempontok alapján, és egy minimum 45 perces videóban elküldöm számodra az audit során feltárt eredményeket. Amennyiben azt szükségesnek látom, a videót kiegészítem egy írásos dokumentummal is, ami további segítséget nyújt majd számodra honlapod optimalizálásához.

A videofelvétel előnye, hogy miután megkaptad, bármikor és bármennyiszer újra nézheted, ez által a feladatlista ott lesz mindig előtted. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy csak a felvételre tudsz támaszkodni: amennyiben kérdésed lenne, az audit megküldését követő két héten belül díjmentes telefonos vagy online konzultáció keretében segítek Neked még jobban értelmezni a szükséges teendőket abból a célból, hogy honlapod elinduljon a növekedési pályán, és még több ügyfelet, érdeklődők szerezzen számodra.

Az audit eredményeként garantálom, hogy fogok tudni adni Neked olyan hasznos tippeket, amelyekkel honlapod pozícióját javítani tudod majd a keresőben. Ugyanakkor, a Google 1. helyét nem tudom garantálni: ez ugyanis nagyobb részben rajtad múlik, mennyiben hajtod végre a feladatokat és fordítasz kiemelt figyelmet honlapot keresőoptimalizálására a jövőben!

Ha viszont úgy döntenél, hogy a feladatokat inkább kiszerveznéd számomra, természetesen – szabad kapacitásom függvényében – erre is van lehetőséged. Amennyiben WordPress weboldalad, esetleg Shoprenter alapú webáruházad van, biztosan tudok segíteni a megvalósításban, ellenkező esetben pedig inkább webmestered közreműködésére lesz szükséged.

SEO elemzési és tanácsadási szolgáltatásom kétféle árkonstrukcióban érhető el, az alábbiak szerint:

Megrendelés

A szolgáltatás igénybevételéhez kérlek töltsd ki az alábbi formot, valamennyi adattal! Miután elküldted az üzenetet, részletesen átnézem honlapodat, és jelentkezem megadott elérhetőségeid egyikén a részletek egyeztetéséhez.

Az ár átutalását követően a lehető leghamarabb, de maximum 4 munkanapon belül elkészítem és küldöm számodra a videfelvételt (és adott esetben pdf dokumentumot), amely taralmazni fog minden fontos lépést amelyet meg kell tenned ahhoz, hogy honlapod minél jobb helyet érjen el a keresőben.

Kérlek, hogy az alábbi form valamennyi pontját töltsd ki, mellyel nekem is segítesz abban, hogy az indító konzultációra minél pontosabban fel tudjak készülni!

Hány aloldallal rendelkezik az oldalad? *

Van Search Console fiók bekötve az oldaladba? *

Amennyiben igen: adnál engedélyt a fiók használatára? Nem kötelező, de növeli az elemzés hatékonyságát.